dtf transfer

transfery dtf

Jak prawidłowo przygotować plik do przesłania do wydruków DTF do naszej firmy. Bardzo ważna sprawa. Od tego zależy, czy prawidłowo zostanie wydrukowany biały kolor na wydruku DTF.


Pierwszy najważniejszy punkt

Przede wszystkim przesłane pliki muszą w palecie kolorów CMYK , nie RGB !!!

Co się będzie działo przy przesłaniu pliku w kolorystyce RGB? Jeżeli projekt nie będzie zawierał białego koloru, to możesz nawet nic nie zaważyć różnicy między tym co masz na monitorze, a co jest w wydruku . RIP maszyny zamieni kolory RGB na CMYK. Różnicę zobaczysz tak jak przy zamianie w programie graficznym kolorów RGB na CMYK. Krzyczące neonowe , jaskrawe kolory RGB z monitora zostaną zamienione na stonowane, zgaszone kolory CMYK.

Pamiętaj ,że nie wszystkie kolory RGB na monitorze są możliwe do wydrukowania w palecie CMYK. Musisz widzieć swój projekt na skalibrowanym monitorze w programie graficznym w palecie CMYK , nie RGB. Żeby później nie było rozczarowań ,że Twój projekt tak pięknie wyglądał na monitorze , na na wydruku trochę inaczej.

Także pliki zawsze przesyłamy w palecie CMYK!!!

Tutaj przedstawiamy przykład na zdjęciu.

U góry koszulki gotowy prawidłowy nadruk klockowego żółwia wydrukowany na koszulce. Cała grafika była przesłana w palecie CMYK.

Poniżej wydruk DTF na folii. Przesłany plik był w palecie RGB. Brak białego koloru w projekcie – to jest błąd!!!. No chyba że nadruk DTF będzie wgrzewany na białej koszulce. Wtedy brak białego koloru w nadruku zostanie wypełniony białym kolorem tła koszulki

Drugi ważny punkt

Z punktu pierwszego opisu JUŻ WIEMY , że pliki przygotowujemy TYLKO W PALECIE CMYK !!!. TO JUŻ PAMIĘTAMY .

Maksymalny format nadruku to 570 x1500 mm. Przygotuj projekt w takim właśnie formacie. Grafiki umieszczone po za tym formatem zostaną obcięte przez RIP. Oczywiście poinformujemy Cię o tym, że projekt nie jest prawidłowo przygotowany do wydruku dla maszyny i musisz wtedy dopasować projekt do szablonu.

Jeżeli Twój projekt przykładowo ma 1700 mm. Podziel go wtedy na dwa pliki – projekty od długości 1500 i 200 mm. My nie wiemy, czy napis, który wystaje poza obrys grafiki , jest przypisany do jednego ,czy drugiego wzoru grafiki ułożonego do wydruku.

Pamiętaj !!! Że maksymalna długość przesłanego projektu wynosi 1500 mm i RIP utnie tak misternie wykonany przez Ciebie projekt.

Formaty plików, które przyjmujemy : to cdr do wersji 21, eps, pdf, png , jpg, psd

Przy przesyłaniu plików wektorowych z programów graficznych, PAMIĘTAJ !!!, zamień czcionki/fonty ” na krzywe”. Niby drobna uwaga, a jaka ważna. Zawodowi graficy, którzy wpadają w rutynę ” co to ja nie potrafię” i nie dopilnują drobnego szczegółu w projekcie „zamień czcionki na krzywe” mogą wtedy się bardzo przejechać na ocenie swojego profesjonalizmu graficznego.

Nie wiesz dlaczego? Już tłumaczymy. Każdy font ma określoną szerokość , grubość wysokość oraz kształt. Program graficzny wektorowy np. Corel Draw czy Adobe Ilustrator wprowadzając czcionki do projektu , traktuje je ( te litery) jako tryb tekstowy . Czyli w projekcie mamy wyraz, zdanie wypełnione literami, których kształt jest określony zastosowanym fontem w projekcie.

Opiszemy teraz dwa przypadki .

Przesyłasz do nas Twój wyśmienity projekt do wydruku DTF w najpopularniejszych formatach wektorowych, czyli .cdr z Corela lub .ai z Adobe Ilustrator.

Przypadek pierwszy – przesłany plik jest bez zamiany fontów na krzywe

Co się wtedy dzieje. Ty wysyłasz niby idealny plik z projektem na Twoim monitorze. My odbieramy ten plik, ale nie mamy w programie zainstalowanej tej czcionki, której użyłeś w swoim projekcie. Program podstawia swoją czcionkę do Twojego projektu . Oczywiście Twój przesłany projekt nie będzie zgodny z tym co wyświetlimy na naszym monitorze. Zmienią się szerokości, wysokości i kształty liter. Projekt się „rozjedzie”, będzie zupełnie inny od oryginału. Poniżej przedstawiamy zdjęcia.

Przypadek drugi – przesłany plik jest z zamianą fontów na krzywe

W programie graficznym Corel w projekcie zaznaczamy tekst i naciskamy Ctrl Q. W Ilustratorze zaznaczmy tekst i naciskamy klawisze Shift+Ctrl+O. Mamy zamienione wtedy fonty na „krzywe”/

Te zamienione czcionki na „krzywe” stają się one obiektami graficznymi wektorowymi. Dla człowieka na monitorze wyglądają jak fonty. Jednak nie możemy ich już wtedy edytować tak jak w edytorze tekstu, Ale możemy zmienić kształt każdej litery, kolor , jej grubość, dodać obwódkę, zmienić wysokość . Przesłane w ten sposób pliki otrzymamy w „oryginale” tak jak masz na swoim monitorze. Wtedy nie będzie błędów w przesłanym projekcie.

Co to jest DTF? Jest to cyfrowa innowacyjna technologia drukowania odzieży już od 1 sztuki . Bardzo tania, wygodna i cicha. I bardzo świeża ma dopiero 2-3 lata.

DTF to skrót od Direct to Film. Cyfrowa drukarka drukuje na poliestrowej folii o szerokości 60 cm nadruk , który będzie umieszczony na koszulce, odzieży . Nadruk jest nadrukowany z w lustrzanym odbiciu z biały m podkładem .

Tak wygląda wydruk z białym podkładem i naniesionym klejem termpolastycznym.

Wydrukowany na folii nadruk w drukarce cyfrowej DTF, jest pokrywany jednocześnie białym pigmentem. Następnie maszyna sama pokrywa już biały nadruk , termoplastycznym sproszkowanym klejem. (Dokładnie tak samo jak w transferach sitodrukowych) . Następnie nadruk z posypanym klejem termoplastycznym jest wygrzewany w maszynie i nawijany na rolę. Otrzymujesz gotowy nadruk na metry. Wystarczy tyko mieć u siebie termoprasę. W 150 oC przy 15 s wgrzewania otrzymujesz przeniesiony na koszulkę wspaniały pełnokolorowy nadruk z żywymi kolorami.

Następnie folia jest cięta na poszczególne użytki , a następnie wgrzewana na koszulkę

Jaki otrzymujemy efekt na koszulce przy pomocy technologii DTF? Widzimy poniżej.